reklama

Pohľad späť - prvý rok petržalským poslancom

V decembri 2007 ubehol jeden rok odkedy som zložil prísahu a stal sa jedným z Vašich štyridsiatich zástupcov. Rok je dostatočná doba na to, aby sa čerstvý poslanec v labyrinte procesov miestneho úradu aspoň nestratil, keď už sa nevie zorientovať. Dôležité je mať svoj vnútorný kompas a trpezlivosť. Aj keď som stále na pomyselnej štarovacej čiare, volebný program, ktorý získal Vašu dôveru, sa úspešne presadzuje. Tu je krátky odpočet:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

  • Moje volebné ciele sa prostredníctvom doplňovacích a pozmeňovacích návrhov dostali do programových priorít samosprávy na roky 2007 - 2010, ktoré zastupiteľstvo schválilo na marcovej schôdzi. Konkrétne s cieľom zvýšiť transparentnosť a adresnosť finančnej pomoci v sociálnej sfére som vypracoval dotazník na hodnotenie žiadostí o finančnú dotáciu v sociálnej a bytovej komisii. Podporujem prvé iniciatívy, ktoré povedú k vytvoreniu komunitného partnerstva, akým je napríklad internetový sprievodca po sociálnych a občianskych službách pre Petržalčanov, ktorý po mojej intervencií vyjde aj v tlačenej podobe pre starších ľudí.

  • Do realizačného plánu k prioritám som doplnil, aby petržalská samospráva s cieľom ušetriť prostriedky pri obnove lokality Veľký Draždiak rokovala najprv o spoločnom postupe s magistrátom v prípade plánovaného mestského parku. Presadil som vytvorenie Petržalského okrášľovacieho fondu, ktorý bude poskytovať malé granty (150 000 Sk ročne) proaktívnym občanom pri drobných záhradných úpravách na často zanedbaných plochách okolo domov. Na základe skúseností ZŠ na Gessayovej ulici som sa zasadil, aby projekt "Otvorená škola" rešpektoval doriešenie bezpečnosti a ochrany majetku v areáloch škôl prostredníctvom Mestskej polície, aktivačných prác alebo aktívnych občanov v projekte "Susedské hliadky". S cieľom ušetriť a zlepšiť kvalitu Miestnej knižnice som v prioritách úspešne presadil zlúčenie navrhovaných štyroch knižníc v budovách ZŠ s Miestnou knižnicou spolu so zrušením školských knižníc a presunom ich knižného fondu do Miestnej knižnice. Do realizačného plánu som sa mi podarilo dostať dôsledné definovanie konceptu komunitného partnerstva, ako dobrovoľnej koalície partnerských organizácií poskytujúcich sociálne služby a ostatných zainteresovaných subjektov a skupín, ktorá bude založená na pravidelnom stretávaní, networkingu, marketingových aktivitách, výmene skúseností a spoločnom vytváraní sprievodcu po sociálnych službách v Petržalke. Vzhľadom na negatívne skúsenosti s devastáciou posledných historických pamiatok na území Petržalky som presadil pasportizáciu historických a technických budov a pamiatok v roku 2008 spolu s prezistením možných zdrojov na ich obnovu, prípadne ďalšie voľnočasové využitie.

  • Inicioval som vybudovanie parkoviska na bývalom hokejbalovom ihrisku na Osuského ulici 6, ktoré bolo zaradené do podnetov na riešenie v najbližšom období. Zasadil som sa o vybudovanie dopravného značenia, ktoré umožní bezpečné prepojenie prerušenej cyklistickej cesty popri Chorvátskom ramene v priestore križovatky Jantárová cesta, Rusovská cesta v smere na Námestie hraničiarov, aj keď zatiaľ narazilo na odmietavé stanovisko Okresného riaditeľstva Policajného zboru. V rámci programu obnovy detských ihrísk som do zoznamu verejných detských ihrísk úspešne presadil detské ihrisko na Osuského ulici č. 20, ktoré vytvorí náhradu za viacero nefunkčných a zdevastovaných ihrísk v tejto lokalite.

  • Intenzívne som sa angažoval v kauze ďalšieho prevádzkovania zrekonštruovaného Zariadenia opatrovateľskej služby na Mlynarovičovej ulici. Mrzí ma, že sa mi nepodarilo presadiť transparentný výber budúceho prevádzkovateľa v súťaži.

  • V názvoslovnej komisii som navrhol vytvorenie systematického postupu na pomenovávanie novovzniknutých ulíc v Petržalke. Na základe mojej iniciatívy vznikne zoznam vhodných názvov ulíc s troma kategóriami: (1) historické názvy ulíc v starej Petržalke, (2) historické osobnosti späté s Petržalkou, (3) významní Slováci z emigrácie v USA, (4) osobnosti druhého a tretieho (protikomunistického) odboja.

  • V mediálnej rade Petržalských novín som sa zasadzoval za vyššiu objektivitu a vyváženosť článkov a rozšírenie internetového vydania Petržalských novín, čoho výsledkom je napríklad fakt, že príloha Samospráva je po mojej intervencii identicky umiestnená aj na webovej stránke novín.

  • Naformuloval a presadil som text etického kódexu pre prijatie Eura v podmienkach úradníkov a organizácií petržalskej samosprávy, aby úradníci menové prepočty nezneužívali v neprospech občana.

  • V rámci interpelácií som poukázal na porušenie stavebného poriadku v prípade nelegálnej asanácie historickej budovy Dámskeho tenisového klubu v areáli Incheby a na nelegálne riešenie parkoviska pri stredisku vydávania dokladov Policajného zboru SR na Záporožskej ulici.

„Mysli globálne, konaj lokálne“ – túto otrepanú frázu sme počuli už tisíckrát. Vtipné povahy ju vylepšili na „mysli globálne, chlastaj lokálne.“ Kým je poslancovanie vážna vec, dovolím si len malú, ale serióznu úpravu: „mysli globálne, konaj lokálne a neboj sa osloviť svojho poslanca.“ Uplynulý rok bol skvelou lekciou v poznaní, že každá reakcia, podnet a nápad od občanov má cenu zlata. Najmä keď je v rukách ľudí, ktorí ju vedia presadiť. Viac ako polovica úspechov minulého roka vznikla vďaka Vám - aktívnym občanom, ktorých nahnevala nevšímavosť okolia. Tej druhej polovici vďačím za svoje tvrdohlavé presvedčenie uchrániť Vaše peniaze od ľahostajných sociálnych plánovačov a vrátiť ich zdravému rozumu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže: keď kráčate na autobusovú zastávku, nakúpiť do obchodu, vyniesť smeti, či vyvenčiť psa, majte, prosím, oči otvorené a nezatvárajte pritom ústa. Všímajte si problémy, povedzte mi o nich a žiadajte ich riešenie – na to som bol zvolený. Veľké zmeny vznikajú nielen z maličkostí, ale najmä z vôle odhodlaných ľudí. Kontakt na mňa nájdete tu.

Michal Novota

Michal Novota

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Živnostník, občasný publicista, Program Officer v International Republican Institute, analytik Konzervatívneho inštitútu M.R. Štefánika, človek sledujúci verejné dianie okolo. Inak optimistický realista s vážnymi príznakmi daňovej a odvodovej revolty. Ako poslanec miestneho zastupiteľstva v Petržalke reprezentuje občanov v treťom volebnom obvode. Zoznam autorových rubrík:  PetržalkaOrwelliadaJoy of LifePhotostoryReakcie

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu